Motorový olej
Motul 5100 Ester 10W40, 15W50, 10W50 :
Syntetický olej pro všechny čtyřtaktní motocykly se společnou olejovou náplní pro motor, převodovku a spojku. Syntetický olej pro čtyřtaktní motory moderních motocyklů, doporučovaný většinou výrobců. Díky esterové aditivaci a přísadám pro společnou převodovku a spojku v olejové lázni jde o o optimální řešení pro většinu současných výkonných motocyklů, u kterých výrobce předepisuje tuto viskozitu. Je přizpůsobený pro hydraulické ventily. Výrazně prodlužuje životnost a zajišťuje plný výkon motoru. Specifikace: API SG, CCMC G-5, JASO MA
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Já osobně používám 15W50, protože je hustší a zmenší se hlučnost motoru.
Tento olej si můžete objednat u našeho kamaráda motorkáře :
http://www.motorkari.cz/uzivatel/?uid=17344
mobil : 608 444 548
cena 190 Kč / litr ( sudový ) , dodává v plastových lahvích.
Možnost objednat olej i v originálních obalech (vyšší cena).
Množství oleje :
Pravidelná výměna oleje : 2,6 l
Výměna včetně filtru : 2,8 l
Celkové množství : 3,2 l
Utahovací moment vypouštěcího šroubu : 43 Nm
Maximalní hladina pol."a"
Olej do kardanu :
Množství oleje : 0,19 l
Doporučený olej : SAE 80 API GL - 4 i GL - 5, hypoidní olej !! Třeba tady : Klikni
V současnosti jsou používány následující čtyři výkonnostní třídy:
-
GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
-
GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
-
GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
-
GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka
Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.
Utahovací moment vypouštěcího šroubu : 23 Nm
Výměna oleje v kardanu : Klikni
Olejové filtry na Virago 535 :
VESRAH SF-2003
Hiflofiltro - HF 145
Delo - 4X7-13440-90
Champion - X 302 - ten používám já
Výměna olejového filtru
Odšroubuj tři inbus šrouby (správně je tedy pouze inbus.Varianta imbus vznikla jako hovorová podoba, není však v češtině přípustná) a pod krytem je papírový olejový filtr a nezapomeň taky občas vyměnit O-kroužek (pol. 3).
O-kroužek má vnější průměr 70 x 3,5 mm, nebo vnitřní 63 x 3,5 mm,
pozor musí být olejivzdorný, nejlepe originál !
Hadice odvětrání klikovky.
Front fork - přední vidlice :
Množství oleje : 228 cc ... 1cc = 1 ml.
Hladina oleje:
176 mm od vrchu trubky při plném stlačení a bez pružiny.
Video, revize tlumiče : Klikni
Teploměr oleje :
Motorku můžeme vybavit přídavným teploměrem oleje, který se montuje místo olejové zátky.
Jedna z možností nákupu je zde : Klikni
Vzduchový filtr :
HFA 4502 Yamaha XV 535 Virago nebo vysoce kvalitní japonský vzduchový filtr Meiwa
Klikni r.v.96-03
A zde je schovaný (foto kolega) :
Benzínový filtr :
Originál Trochu lepší verze.